זמינים עבורכם 24 שעות

0502666556

זומנת לחקירה? זקוק לייעוץ בהליכים פלילים? השאיר את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם!

    עבירות הונאה

    עבירות הונאה וצוארון לבן

    עבירות הונאה הינן מן מהמורכבות שבספר החוקים. לרוב מדובר בעבירות כלכליות שונות ומגוונות. החל מהונאה כלפי רשויות המס השונות וכלה בהונאה בבנקים ועוד.. לצורך עבירות אלו, הוקמה יחידה מיוחדת במשטרה: יאח"ה (יחידה ארצית לחקירות הונאה). היחידה מורכבת מעו"ד , כלכלנים, רואי חשבון, אשר עברו הכשרות מיוחדות לצורך איתור מבצעי עבירות מתוחכמות של הונאה.

    התייחסות החוק

    החוק במדינת ישראל מגדים מקרים שונים המוגדרים כעבירות שהן עבירות הונאה ומגדיר מהי רמת הענישה המוגדרת בגין כל אחת מהעבירות:

    • הונאת נושים – עבירה בה אדם נותן במתנה, מעביר, מוסר, מוכר משעבד או מסלק חלק מנכסיו במטרה להונות נושים. כנגד עבירה זו עומד עונש מאסר בפועל של שלוש שנים.
    • קשר להונות – קשירת קשר עם אנשים נוספים מתוך מטרה להשפיע במרמה או בהונאה על מחירו של פריט זה או אחר הנמכר בפומבי או במקרה של סחיטת נכס מאחד אחר או איום עליהם תוך שימוש בהתחזות. כנגד עבירה זו עומד עונש מאסר בפועל של שלוש שנים.
    • התחזות לאדם אחר – בין שמדובר באדם חי או מת מתוך מטרה להונות אדם אחר או לזכות בנכסי ירושה שונים. כנגד עבירה זו עומד עונש מאסר בפועל של חמש שנים.
    • הודאה כוזבת בהתחייבות – הודאה בחובות של אדם אחר או בכל מסמך בית משפט או לפני אדם אשר מוסמך לקבל כדין הודאה מכל סוג שהוא, זאת מבלי לספק הוכחה או הצדקה כדין. כנגד עבירה זו עומד עונש מאסר בפועל של שלוש שנים.
    • התחזות כבעל תעודה – שימוש, הצגה, או הכרזה על תעודת הסמכה מכל סוג שהוא אשר התקבלה במרמה או הצגת אדם כרשאי לעסוק במקצוע כלשהו הדורש הסמכה מבלי שזו התקבלה באופן תקין על פי דין. עבירה זו מקבילה לעבירת זיוף מסמכים.
    • התחזות לבעל תעודה – אדם המנפיק תעודת אופי מכל סוג שהוא בכדי לסייע לו בהשגת עבודה. כנגד עבירה זו עומד עונש מאסר בפועל של שנה אחת.

    מלבד סעיפים אלו מגדיר החוק מקרים נוספים. החוק, מתייחס למקרים השונים על פי רמת המעורבות הנדרשת בדרך לביצוע העבירה ועל פי הטובות להן זוכה מבצע העבירה. בשל חומרת העבירות ותחכום גופי החקירה החוקרים עבירות אלו. מומלץ על הנחקר להסתייע בעו"ד פלילי מקצועי בבואו לחקירה.

    הימנעות מזכות יסוד זו עשויה להוביל לנזק בלתי הפיך שעשוי לגרור אף לכתב אישום ולניהול תיק פלילי ארוך, מורכב ומייגע.

    דוגמא לפרשייה שעלתה לכותרות בעברות מרמה : פרשת "עוקץ המפורסמים" שפורסמה ב- 04.02.2014 בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את ניב בורסוק במעשים של קבלת דבר במרמה וזיוף וזאת לפי הסדר טיעון שנחתם עימו. בורסוק הואשם שעקץ בכ-20 מיליון שקלים את חבריו המפורסמים ואנשי עסקים. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב גו'רג' קרא הרשיע את בורסוק על פי הודאתו בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום- עבירות של קבלת דבר במרמה, עשיית מעשה במזיד בכוונה להתחמק ממס, עורמה ותחבולה, וזיוף עבירה על פי כתב האישום, בורסוק רימה חברות בסכום כולל של כ- 11 מיליון שקל וביצע מעשי מרמה באופן שיטתי ומתוכנן, תוך שהוא מנצל את האמון שנתנו בו חבריו ומכריו, כדי ליצור לעצמו רווח כספי .

    זומנת לחקירה? זקוק לייעוץ בהליכים פלילים? השאיר את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם!

      קידום עורכי דין בגוגל קידום עורכי דין בגוגל