זמינים עבורכם 24 שעות

0502666556

זומנת לחקירה? זקוק לייעוץ בהליכים פלילים? השאיר את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם!

    ביטול רישום פלילי

    מהו ביטול רישום פלילי?

    חשוב לדעת, כי כאשר אדם נחקר במשטרה תחת אזהרה, יהיה זה רישום פלילי פרט למקרה בו התיק ייסגר מחוסר אשמה. זה המקום להדגיש כי גם אם התיק נסגר מבלי שהגיע לבית המשפט נניח מעילת חוסר ראיות או חוסר עניין לציבור – יופיע ברישום הפלילי תיק סגור.

    רישום פלילי, בגין כל עבירה פלילית מלווה את האדם בכל שלבי חייו ויכול להשפיע על סיכוייו להתקבל למשרות שונות, לזכות ברישיון לנשיאת נשק ואפילו להשפיע על רבדים נוספים בחייו האישיים.

    בשנים האחרונות, ביטול רישום פלילי הפך לנושא אטרקטיבי בהליך הפלילי. מעסיקים רבים דורשים תעודת יושר, כתנאי לקבלה למקום עבודה.

    תעודת היושר היא בעצם תעודה המעגנת את הרישומים הפלילים של משטרת ישראל בכל הליך שהתבצע מול האזרח.

    יצויין, כי גם אם בסופו של יום לא נפתח תיק פלילי הכולל כתב אישום, או לחילופין אף נפתח תיק פלילי, הייתה הרשעה אך חלף זמן רב, הרישום הפלילי עדיין קיים והוא לא ימחק באופן אוטומטי.

    כאן יש מקום לעשות הבחנה בין תיקים שנסגרו לפני הגשת כתב אישום – כלומר שהסתפקו בחקירה לבין תיקים שהגיעו לכדי דיונים בבית משפט.

    כאשר אזרח נחקר, ובסופו של יום הוחלט לסגור את התיק לפני שהוגש כתב אישום בעניינו, ישנן 3 סוגי עילות סגירה:

    • חוסר עניין לציבור.
    • חוסר ראיות.
    • חוסר אשמה.

    ההבחנה בין עילות הסגירה היא כי כאשר תיק נסגר מחוסר עניין לציבור או חוסר ראיות, נשאר רישום פלילי לפיו האזרח נחקר והתיק נסגר. בשונה מכך, כאשר תיק נסגר מחוסר אשמה – לא מופיע רישום פלילי בעניינו.

    בנוסף, ישנם מצבים בהם האזרח נחקר ובסופו של יום התיק מגיע לבית המשפט ומסתיים בהרשעה / באי הרשעה- אז אף ישנו רישום פלילי בעניינו.

    אם כך, עולה השאלה, כיצד אזרח מן השורה, אשר נחקר לפני מספר שנים בגין עבירה מסוימת, או שהורשע בבית משפט בעניין כזה או אחר יכול לדעת האם יש לו רישום פלילי?

    התשובה לשאלה זו מאוד פשוטה, כל אדם רשאי להגיש בקשה לקבלת גיליונו הפלילי, הבקשה יכולה להעשות בכל תחנת משטרה תוך הצגת תעודת זהות.

    מחיקת רישום פלילי

    ראשית, הדרך המומלצת ביותר היא לפנות למטה הארצי, ולהגיש בקשה מסודרת ומפורטת לביטול הרישום הפלילי. הליך זה נכון לגבי שתי האפשרויות.

    דרך נוספת, היא רלוונטית לאותם המקרים בהם התקיים הליך פלילי בבית המשפט (בשונה ממקרים של תיקים שנסגרו לפני שההליך הגיע לבית משפט), אז ניתן גם לפנות למחלקת חנינות בבקשה לקבלת חנינה מהנשיא.

    בכל האפשרויות המתוארות לעיל, מומלץ להוסיף לבקשה המלצות ממעסיקים, תעודות הצטיינות וכד'.

    למרות זאת, לעתים הבקשה תועבר לדיון בפרקליטות ותתקל בסירוב.

    לסיכומם של דברים, חשוב מאוד כי ביטול הרישום הפלילי ייעשה בסיועו של עורך דין פלילי וזאת לאור השלכות רחבות ההיקף שיש לרישום הפלילי.

    מהצלחותיה של עו"ד ציקי פלדמן במחיקת רישום פלילי:

    מדובר בתיק שבו נחקר החשוד במעשה מגונה והתיק נסגר מחוסר עניין לציבור, החשוד פנה לעו"ד ציקי פלדמן בבקשה לסייע לו למחוק את הרישום הפלילי בעבירת המין האמורה. כידוע מחיקת רישום פלילי הינה קשה ומסעפת, אולם לאחר דין ודברים עם המטה הארצי, עו"ד ציקי פלדמן הצליחה להביא למחיקת רישומו הפלילי.

    עד כמה חיוני תהליך של מחיקת רישום פלילי

    הליך מחיקת רישום פלילי הינו חשוב וחיוני שכן, אזרחים רבים במדינת ישראל אוחזים ברישום פלילי המטיל עליהם מגבלות שונות חברתיות ואישיות. רישום פלילי מקשה על אותו אדם להשתלב בשוק התעסוקה ויוצר כתם וסטיגמה הפוגעים בביטחון ובדימוי העצמי. רישום פלילי הינו בעל השלכות רבות ומשמעותיות על עתידו של אדם ובכוחו לפגוע באופן חמור באורח החיים החופשי והתקין. נוכח העבודות הללו, ישנה חשיבות רבה להליך מחיקת רישום פלילי וזאת באמצעות ליווי וייעוץ משפטי  אשר ניתן בידי עורך דין פלילי מנוסה. למענה מקצועי, פנו אל משרד עו"ד ציקי פלדמן.

    החשיבות בקבלת ייעוץ משפטי בהליך מחיקת רישום פלילי

    פלט של רישום פלילי ניתן להוציא בכל תחנת משטרה, כאשר הגיליון כולל את ההרשעות של האזרח, את תיקי החקירה הנמצאים בבדיקה ואת תיקי החקירה שנסגרו. מחיקת רישום פלילי לאחר הרשעה הינה אפשרית אך ורק על ידי פנייה לנשיא המדינה בבקשת חנינה. בידיו של נשיא המדינה בלבד נמצאת הסמכות לקיצור של תקופת ההתיישנות והמחיקה כפי שקבועות בחוק.

    על מנת להגדיל את הסיכוי לקבלת בקשת החנינה על ידי נשיא המדינה ומחיקת הרישום הפלילי, חשוב להסתייע בעורך דין פלילי מנוסה הבקיא ברזי התהליך. הגשת הבקשה לחנינה חייבת להתבצע בצורה נכונה ומסודרת ובהתאם לפרוטוקול. הבקשה לחנינה מועברת לפרקליטות, שם היא נבחנת ובמידה והסיבות מצדיקות, הרי שהבקשה תועבר לנשיא. בעת הגשת הבקשה, יציג עורך הדין שלכם את הנסיבות והראיות המחזקות את הצידוק במתן חנינה דוגמת התיישנות, הבעת חרטה על המעשים וצירוף ראיות חדשות המשנות את התמונה. במידה והנשיא מחליט על מתן חנינה, הרי שהבקשה מועברת למשרד המשפטים לצורך חתימה של השר. לאחר החלטת הנשיא, בין אם שמדובר באישור הבקשה או בדחייתה, תישלח הודעה מסודרת לנאשם.

    משרד עורכת הדין פלדמן – מחיקת רישום פלילי, ייעוץ, ייצוג וליווי משפטי בהליכים פליליים

    משרד עו"ד ציקי פלדמן מתמחה בתחום המשפט הפלילי ובעל ניסיון, ידע ורקורד מקצועיים עשירים ונרחבים. באמצעות כלים משפטיים יעילים, יינתן ייצוג נאמן ובצורה מיטבית – באופן שישיג עבורכם את התוצאה משפטית הטובה ביותר. אחד משירותי המשרד הינו מחיקת רישום פלילי באמצעות הגשת בקשת חנינה לנשיא המדינה הן בעבירות קלות והן בעבירות חמורות. אנו נשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה, בקשה ופנייה ולשתף פעולה עד להשלמת המשימה על הצד הטוב ביותר.

    זומנת לחקירה? זקוק לייעוץ בהליכים פלילים? השאיר את הפרטים וניצור איתך קשר בהקדם!

      קידום עורכי דין בגוגל קידום עורכי דין בגוגל